Hardloop coaching

Wat kan hardloop coaching voor jou toevoegen aan je trainingen?

Als Sportfysiotherapeut zittend op de eerste rij van alle blessures die ontstaan door hardlopen wil ik meer kunnen betekenen. Veel blessures ontstaan vanuit te veel of te weinig belasting, inconsistent, geen diversiteit of onplanmatig trainen. Voor mij is het makkelijk om te zeggen dat het slimmer is om dat wel te doen, omdat ik weet HOE. Hier wilde ik graag als hardloper en als fysiotherapeut het gat gaan vullen. Voor degene die vanuit een blessure weer wilt opbouwen, degene die willen starten met hardlopen, of voor degene die de hardloop performance wil verbeteren en doelen willen bereiken. 

Ik werk in de basis via het vier weken periodiseringsplan. Drie weken opbouwen en daarna één herstelweek (de-load week). Dit kan verschillen per individu of dit passend is en zullen we dan ook samen van te voren bespreken. 
Het belangrijkste vind ik dat het schema past bij jou, je planning, hoeveel trainingen mogelijk zijn en de mate van belasting. Hier gaan we dan ook over in gesprek en finetunen we in de tijd. 

De schema's worden geschreven in het online platform TrainingPeaks. Via mij ontvang je een link waardoor je een account kan aanmaken en mij koppelt als coach. Elke training die in TrainingPeaks komt te staan synchroniseert naar je sportdevice en vice versa. 
De data die ik terugkrijg vanuit de trainingen bekijk ik, en hiermee houd ik in de gaten of je trainingsprikkel op het juiste niveau is en of er geen sprake is van onder- of overbelasting. 

Zie hieronder een voorbeeld van twee weken in TrainingPeaks:


Tarieven

Op dit moment hanteer ik één vaste prijs voor alle atleten. Ik wil geen onderscheid maken tussen de hoeveelheid aandacht, feedback of schema correcties ik bij iemand kan maken afhankelijk van het maandbedrag. Iedereen verdient dezelfde mate van aandacht afhankelijk van wat er op dat moment nodig is. 

€60 per 4weken

Inclusief: 

- Gepersonaliseerd hardloopschema per vier weken

- Doelgericht

- Persoonlijke account op TrainingPeaks

- Er wordt rekening gehouden met op welke dagen jij beschikbaar bent voor je trainingen

- Inclusief mogelijkheid tot verwerken van crosstraining (zwemmen, fietsen, krachttraining etc.)

- Aanpassingen in de lopende vier weken indien hier sprake van is. Bij bijvoorbeeld ziekte, indicatie voor over-/ ondertraining, veranderingen in agenda of pijnklachten.

- Eerste afname 3x 4wkn daarna flexibel op te zeggen voor de start van je volgende vier weken


Mocht je direct enthousiast geworden zijn, download gelijk het onderstaande intake formulier. Als je deze ingevuld naar mij toe stuurt neem ik contact met je op om een online meeting in te plannen! 

Intake formulier Running by Iris.
Word – 16,3 KB 2 downloads